29 december 2006

Dancing with tears in my eyesUt med det gamla, och in med det nya!


Jag måste nog köpa mig en ny iPod. Attans. Den gamla är ju bara tre år, men hårddisken börjar klappa ihop. Jag tror att jag väntar på MacWorld Expo den 9 januari (av många kallat den egentliga julafton) innan jag köper mig en video-iPod. Jag är ju inte direkt i behov av video på min iPod, eftersom jag har en MacBook Pro som har en aning större bild. Däremot bärbar musik.

Poddradio är också en fantastisk grej som är oerhört smart inkorporerat i iTunes som man använder för att flytta över musik och radioprogram till iPod. Det har blivit nästan uteslutande P1-program, men även BBC-program och P3:s Hej Domstol (som sänts för sista gången nu till nyår).

Jag blir mer och mer övertygad om att poddradio är framtiden för den klassiska FM-radion. Framför allt eftersom de som bestämmer inte lyckas komma överens om ett digitalradioformat som ska gälla åtminstone 10 år framöver. DAB-radion är inte död och begraven. Den bara luktar illa. ;-)

Inga kommentarer: