17 december 2006

Put on your red shoes and dance the bluesDansa din djävul


Visst gick fredagens spelning bra. Det var förmodligen den bästa spelning jag haft där sen jag fick förtroendet första gången. Några trotjänare har man alltid - de som går upp på dansgolvet så fort det är något. Och några dansar riktigt bra också, så att det är en fröjd att se.

När det gällde min egen dans så höll jag mig ytterst sparsam. Jag tror att jag var upp på dansgolvet i tio sekunder och insåg att min förmåga inte blivit större sedan förra gången jag försökte. Och ingen annan hade någon tilltro till min förmåga heller, eftersom ingen bjöd upp. Men jag kanske såg så upptagen ut bakom min dator.

Och julmaten var alldeles utmärkt. Tack, trivselkommittén. Det var en mycket bra kväll, och jag är glad att jag blev inbjuden.

Resten av helgen har varit mycket slappande. Ett par julklappar har inköpts, och julafton har planerats lite noggrannare. men det blir väl lika stressigt på julafton som alla andra år. Eller så tar man det helt enkelt lugnt och gör vad man hinner, men stressar inte.

För övrigt har jag fått flera spontana positiva kommentarer om min oranga tröja som jag köpte härom nyligen. Visst är jag glad att folk gillar det jag har på mig, men ... klär jag verkligen i orange? Hemska tanke!

Inga kommentarer: