18 december 2006

Walking in a winter wonderland?Julstämning? Vardå någonstans?


Plusgrader. Fram till jul. Ja, det blir säkerligen rea på skidutrustningar någon gång i vinter. Risken är väl bara att man aldrig mer kommer att kunna utnyttja dem på våra breddgrader.

Jag börjar bli riktigt orolig för det här med växthuseffekten. Och inte blir jag lugnare av att se bilarna rusa konstant förbi vardagsrumsfönstret.

Mitt lilla strå, då? Ja, jag åker ju som sagt redan tåg till jobbet. Men visst ska saker bli bättre. Jag har inte bytt till grön el än, men jag är ledig i mellandagarna, så då ska det bli av. Jag måste ju kolla vad jag ska byta till.

Och så ska jag köpa Spridda Skurars "Ja, se det regnar" som ringsignal. Det känns helt rätt såhär mindre än en vecka till julafton. Gör det du också - det går till att minska utsläppen av växthusgaser.

Inga kommentarer: