19 december 2006

Raindrops keep falling on my headJa, se det regnar!


Har precis fått veta att det blir varmt och eländigt på julafton. Sisådär en tio plusgrader. En känd meteorolog uttryckte det såhär om den förestående julen: "Nästan i klass med en usel midsommarafton."

Hur ska jag kunna förklara för min son hur snörik och härlig julen var när jag var liten? Eller kommer han bara att tycka att det är skönt att han inte behöver skotta flera kubik snö två gånger om dagen i -273,16 grader? (Inte för att jag hade det så, men han kommer säkert att uppfatta att jag menar det.)

Jag har förresten beställt Spridda Skurars ringsignal, men får "Åtkomst nekad". Fy attan för teknikutvecklingen. Man borde tillhöra Amishfolket så slapp man allt tjafs med prylar som inte pratar med varandra.

Inga kommentarer: