15 september 2008

Rune Strutz goes rockopera?

Jag såg, till min stora belåtenhet, Uppsalabandet Rune Strutz leverera musikhistoria under kulturnatten i lördags.

Jag föreslog för sångaren Animor att de skulle skriva nya låtar, och han sade att det i så fall skulle handla om livet på kontor och pendling. Dessutom skulle det sedermera bli en rockopera med Nanne Grönwall i huvudrollen.

Jo, visst ligger rockoperor i tiden. Och så länge slipper en opera om Fredrik Reinfeldt, så kommer konceptet rockopera att leva vidare.

Men den stora frågan måste bli: Vad kan en rockopera om kontor och pendling heta? En som har Nanne Grönwall i huvudrollen?

Härmed utlyses en tävling där förstapriset består av en öl på finkrog. Man får bidra med hur många förslag som helst, och jag håller tävlingen igång tills jag fått in några bra svar. Ju roligare svar, desto bättre. Klicka på brevsymbolen under detta inlägg så kan du lämna förslag.

För övrigt var konsertarenan, Skrotcentralen i Uppsala, ett underbart ställe att ta del av kultur. Jag drar dit nästa kulturnatt igen. Och det vet jag långt innan jag hört vad som finns på programmet.

Bilder från konserten finns i ett galleri på .Mac.

2 kommentarer:

Diana sa...

rockopera låter superkul. men rockopera med Nanne Grönvall???

hmmm....

Martin sa...

Först Rävjunk och nu detta. Vad kommer härnäst?