18 maj 2007

Spirit blir film!

He's gonna set me up with the spirit in the skyNu är det dags att gräva upp en annan gammal superhjälte, Will Eisners Spirit, och göra honom till filmstjärna.

Hade det varit någon annan som skulle gjort film av denna hjälte skulle jag ha varit än mer tveksam. Men lyckades han överföra Millers "Sin City" till bioduk med lyckat resultat, borde Spirit kunna bli bra han också. Jag hoppas åtminstone det.

Nästa fråga är vilka som ska spela de viktigaste karaktärerna. Bruce Willis skulle vara ett säkert kort i huvudrollen för ett tillräckligt bra skådespel och garanterade publikintäkter, men karaktären behöver någon som har ett ännu mer fyrkantigt utseende. Å andra sidan slipper jag gärna Dolph Lundgren, Steven Seagal och deras likar!

1 kommentar:

RE sa...

Shit vad coolt! Det här hade jag missat...hoppas det blir verklighet av det och att de gör de på ett bra sätt! Hmm, tror jag ska plocka fram alla mina Spirit-album och Magnum i helgen... nu väntar man bara på filmatiseringen av Watchmen, Zenith mfl...mumma!