11 maj 2007

Jag har blivit med nalle!

Telephone line, give me some time, I'm living in twilight.Ibland händer saker lite sent. Jag fick en ny jobbtelefon idag, dagen efter att jag gått ut med att jag ska sluta. Det är en SonyEricsson K610i, och den ser helt ok ut, även om jag hellre sett en viktelefon. (Jag vet, jag borde inte gilla viktelefoner, men de ger en schysst telefonkänsla när man viker upp dem, och knapparna och bildskärmen är bra skyddade när man har dem i fickan.)

Nu väntar jag bara på att kunna länka den med min Mac. Den USB-kabel som följde med borde kunna ge lite ledtrådar. Eller så använder jag blåtandslösningen. Några tips därute?

De sista dagarna här lär jag väl få höra att folk skulle vilja byta ut sina gamla telefoner mot min. Och inte mig emot. Jag får ju inte ta med mig telefonen till det nya stället i alla fall.

UPDATE: Det var bara att använda inställningsguiden för blåtandsfunktionen för att mobilen skulle kunna synka kontakter och kalender med hjälp av iSync. Det jag väntar på nu är att hitta var den automatiska knapplåsningen är någonstans. Det står ingenting om den i instruktionsboken.

4 kommentarer:

Diana sa...

Jag trodde aldrig du skulle bli lycklig över en vanlig telefon! Jag trodde juh att det var i-fån som gällde :))

Sverker sa...

Du har så rätt, Diana. Men det är lite tragikomiskt att jag överhuvudtaget får en ny telefon när jag ska sluta. Sen är det nörden i mig som synkar telefonen med datorn. Det skulle jag göra om jag så bara hade telefonen i en vecka!

Robert Höglund sa...

En litet skönt tips för oss alla fräschingar med snygga och fungerande datorer. Startar man sin lilla adressbok och trycker på den fina lilla bluetooth ikonen så är plötsligt adressboken kopplad till telefonen. Nu kan man "höger"-klicka på ett nummer och få upp en lista med alternativ. Bland annat så kan man skicka SMS vilket gör att man slipper använda mobilens ynkliga tangentbord. Skulle man ha sån tur att någon vänlig själ skickar ett SMS meddan telefonen parar sig med adressboken dyker det snällt upp på skärmen. Också nice!

Sverker sa...

Ja, Bob, det är skitsmidigt när man har en riktig dator. Kollegor med stora tekniska kunskaper har misslyckats att synka sina mobiltelefoner med sina pc, och sms via någon inbyggd adressbok har ju inte varit att tänka på, ens om det fanns någon adressbok. :-)