25 juni 2007

Det som göms ...

Don't get me wrong if I come and go like fashion.I ungefär fem veckor har jag varit utan min iPod Shuffle. Och med den mina Apple in ear-hörlurar. Jag har inte kunnat gå till och från jobbet och lyssna på de radioprogram jag konsumerar i poddversion. Och hörlurarna som kommer med iPod är bra, men inte ens i närheten lika bra som in ear-varianterna när jag kunnat lyssna på jobbet eller tåget.

Men när jag haft en ganska djävlig morgon (åtminstone jämfört med mina vanliga morgnar) med dålig nattsömn, bristande tillgång på frukostost, en disk som hade varit ett dåligt samvete alldeles för länge och stress till tåget, inträffar något lustigt. Jag letar i min gigantiska datorväska efter USB-3G-kortet som förgyller mina resor, och hittar det inte. Istället hittar jag min bortsprungna iPod och nämnda hörlurar.

Så nu sitter jag och konsumerar The Pretenders Greatest Hits och tycker att Chrissie Hyndes band var jämrans bra kring skiftet mellan 70- och 80-tal. Innerst inne vet jag dock att musik helt enkelt blir bättre ju bättre man hör den. Det hindrar dock inte att "Don't Get Me Wrong" är en skitbra låt.

Men när jag blir ensam med min datorväska ska den få sig en rejäl utskällning för att den gömt min iPod!

Inga kommentarer: