27 augusti 2008

Fönster en masse

Alltså - jag blir så trött. Idag tänkte jag att jag skulle se ett klipp ur gårdagens Rapportsändning. Men nej då - det gick inte alls, eftersom jag blockerar popupfönster. Rutan till höger fick jag slängd i ansiktet. Jag skulle alltså bli tvungen att stänga av popupblockeraren i min webbläsare för att få se sändningen.

Det är väldigt sällan jag vill öppna nya fönster istället för nya flikar. Moderna webbläsare har ju haft flikar i 4-5 år, och det är ett utmärkt system att hantera flera fönster samtidigt.

Folket på SVT som byggt Playrapport har dock - om de verkligen insisterar - haft möjlighet att slänga upp ett nytt fönster för att spela filmen, men de har tydligen ingen aning om hur man gör det.

Safari, som jag helst använder, är inte den webbläsare som har störst problem med popupfönster. Och jag kan ju slå på blockeraren igen så fort sändningen börjat visas. Men ändå - vilka amatörer.

Inga kommentarer: