11 april 2007

Se Sumpan, sedan curling


Igår kväll var vi på en trevlig tillställning med en konsultgrupp på jobbet. Vi började spela curling hos Sundbybergs Curlingklubb och jag var ojämn, men mina kollegor tyckte att jag gjorde matchavgörande insatser. Så jag får vara nöjd. Hallens väggar var bland annat dekorerade med curlingmotiv i Dali-stil, ungefär som Dalis smältande fickur. Elegant!

Efter curlingen begav vi oss till Bishops Arms i nämnda Sundbyberg. Det var supertrevligt, maten var fin och jag fick också prova flera nya ölsorter, bland annat XX Bitter från belgiska De Ranke. Den var verkligen extra bitter, men saknade en del eftersmak. Kvällens bästa var istället Fullers ESB, som slank ned extra bra.

Den mest anmärkningsvärda drycken var dock Linkwood 1939, en whisky som lagrats i 37 år. Den var larvigt fin och det gick en lång stund innan jag vågade mig på att ta en andra ESB.

En mycket gemytlig tillställning med service i toppklass. Den kommer jag att leva länge på.

1 kommentar:

Petter2000 sa...

Sundbyberg sundbyberg...

Tjena Big Man! Lång tid - inget hav!

Läget? du lever och frodas?

/Petter 2000